20 Mayıs 2016 Cuma

Şans - Karen Kingsbury

Normalde okuyacağım kitabın arka kapak yazısını asla okumam ama bu kitap için bir istisna yaptım. Beni çok şaşırtıcı ve akıcı bir kitap beklediğini düşündüm.  Akıcılık kısmı doğru olsa da şaşırtma kısmı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Çünkü daha ilk sayfadan itibaren olacakları bilerek okudum. Haliyle kitap ne kadar akıcı da olsa okurken olacakları bilmek sıkıcı bir durum oluşturuyor.

Diğer bir durum ise dine fazlasıyla yer verilmesiydi. Başlarda çok güzel bir durum gibi gelse de okurken bu durum sıkıcı bir hal almaya başladı. Özellikle ortalarından itibaren bazı kısımları atlatmamak için kendimi zor tuttum.

Öyle bir  yazı yazdım ki hiçbir şeyi beğenmediğim düşünülebilir: Aslında beğendiğim şeylerde vardı. Mesela sadece bir kişi üzerine yoğunlaşılmaması, birden fazla karakterin hayatına bakmamızı sağlaması çok güzeldi. Her karakterin yaptıklarının altında yapan sebepleri ve karakterin psikolojisinin anlaşılmasında kolaylık sağlıyor.

Genel olarak bakacak olursak kitapta beğendiğin yerler olsa da benim için hayal kırıklığı oldu. Aslında kitapla ilgili çok güzel şeyler duymuştum. Belki de çok fazla şey bekledim. Okumasam bir şey kaybetmezdim dediğim kitaplardan biri oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder